About me and all my dreams

jag tänkte komma igång nu. så jag har redan ett nytt inlägg. yeah!

satt och tänkte lite på musik som jag brukade lyssa på under dom glada dagarna då jag bodde hemma men som av någon anledning inte riktigt hängde med och blev lika intensvit lyssnad på som då. men det inlägget kommer i morrn för idag är det dom awesome serierna som jag såg på när jag var liten.

hittade ett klipp på youtube med en rockstjärna som hade rosa hår och hette jem och insåg att jag tusan tittade på den när jag var liten. sen insåg jag även hur grymt mycket bättre barnprogrammen var på den tiden. alla var antingen i rymden eller hade dinosaurier med. eller allra helst bådeoch! som en av dom på min personliga topp 3 lista av awesome barnprogram från typ 80-talet.(
kanske är tidigt 90-tal, vet inte så noga och jag orkar inte kolla upp men min vän david hade alla filmer med just den här och det var när vi bodde i zambia och det var 89-92 så jag satsar på 80-tal) självklart är det DINORIDERS som jag pratar om. en fantastisk serie om några från framtiden som åker bakåt i tiden och har en grej som gör att dom kan prata med dinosaurierna så dom blir vänner. samtidigt så har också onda åkt tillbaka för att kriga och kontrollerar dom elaka dinosarna. himlans spännande! när jag och min vän david sett filmerna, som vi åt chokladmousse eller kalaspuffar till, så gick vi och lekte med hans leksaker eftersom han självklart hade alla personer i serien som leksaker. min favvo var en fågel. eller ja, en flygödla. här kommer introt, se det och njut. får man blodad tand kan man även se typ hela grejen på youtube tror jag. lätt värt.

 

här kommer också reklamen för leksakerna. som sagt, min vän hade typ alla.



en annan serie som gick var en som jag inte tittade på så mycket, bara något avsnitt ibland men introt till den fanns med på min denver-film som gick ofta. så introt sitter där, precis som kycklingreklamen som jag har skrivit om tidigare. serien heter saber rider and the star sheriffs. låten är grym. njut!

låten är underbar.

som avslutning så måste jag även lägga in lite he man för vad vore barndomserier utan honom.

jag måste även skryta lite om att jag fick vg på en tenta. inte för att jag försökte för det gjorde jag verkligen inte, jag var på 3 föreläsningar av 13 samt på ett räknetillfälle. jag pluggade även hårt till en film en timma dagen innan. vet inte vad annat jag kan säga än att jag kickar ass på genetik. jag och mendel hade varit sjukt tajta!



sov gott. 


Stumbleine - Smashing Pumpkins

 


Kommentarer
Postat av: Tomas

Stabilt, du börjar ju komma igång! Det tog dock ett tag innan jag fattade att jag läste ett nytt inlägg, för jag trodde det var Denver du skrev om igen. Finns ju vissa likheter... ;)



Jag såg aldrig Dino Riders men det verkar ju briljant. He-Man är förstås alltid bra, men Saber Rider verkar däremot vara rena kräkmedlet.

2009-11-27 @ 10:31:40
Postat av: lyol

kräkmedlet?! nädu, det är helt ok. men ja, dino riders är helt udnerbart!

2009-11-27 @ 16:05:30
URL: http://lyol.blogg.se/
Postat av: Tomas

Jag citerar: "jag tänkte komma igång nu"



Come on, then! :)

2009-12-16 @ 15:45:24
Postat av: lyol

hahaha! hm, ja, snart kommer jag igång.

2009-12-17 @ 13:22:48
URL: http://lyol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0