Kom an kom an pirater

i morrn mina vänner går pippi i söderhavet på 4:an tror jag. när jag var liten var det min favvo lp med svängiga låtar som kom an kom an pirater och den där dystra. jag saknar tiden då man hade band och skivor som berättade en historia istället för dagens filmer. hur många av dagens kids kan hela intro texten till alla sago-band? nä just det, inte många. men det går a little something like this: när du hör det här ljudet, när du hör det ljudet då vet du att det är dags att vända blad. då börjar vi... AWESOME!



men eftersom jag bara har ganska mycket äldre syskon så hade jag mer lp-skivor i början än kasettband. på lp fanns förutom pippi i söderhavet även my little pony, televinken och agneta, fem myror är fler än fyra elefanter med bland annat bokstaven f(en något julig skiva som vi fortfarande lyssnar på varje jul)
 

hittade bara den med o-låten som är helt värd att lyssna på även den...

samt en smurfskiva och då menar jag inte några smurfhits utan dom med lasse bränström! (har jag för mig att han hette) med hits som hallonsaft!


 
hallonsaft, en given hit!

på kasett kunde man finna den lilla sjöljungfrun, scooby-doo, my little pony, smurfarna och sune. även detta helt fantastiskt bra.


och som en bonus bjuder jag på barbapappa introt.


samt de vilda djurens flykt som gick på sommarlovsmorgon när jag var yngre...


hittade även sagostunden som måste ha samma tecknare som..


resan till melonia som är en grym film med bland andra kapten julgransfot (på skånska)


och jag måste avsluta med min lilla pony som var min favvo ett tag.

nä kids, nu är det natt och människor i min ålder borde verkligen sova vid det här laget. i morrn är det födelsedag( alltså söndag) och jag har ingen aning om vad jag ska göra då men om jag känner mig själv rätt så blir det nog awesome. typ film eller serier. yeah!
sweet dreams!

Kommentarer
Postat av: Frida

Men nostalgi på hög nivå!

Älskar att youtuba runt efter massa gamla barnprogram :)

Grattis på födelsedagen igen!

2009-06-28 @ 23:25:04
URL: http://fridolita.blogg.se/
Postat av: Suffe

KAPTEN JULGRANSFOT! :D

Tänk att du kan låta som Eva Rydberg, värsta partytricket! ;) Bara en halvtimme kvar av din dag nu, passa på att njuta och grattis igen :) KRamis!

2009-06-28 @ 23:30:36
URL: http://zoleon.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0