That was when I ruled the world

jag glömde visst att säga sist att jag numer är en ofrivillig betalare av tv-licens. trots att jag tokmopsade på att jag inte hade någon tv. men fan att dom där gubbarna alltid kommer när jag är nyvaken från min eftermiddagslur. jag är ju alltid yr som en jäkla höna då och kan inte hålla rätt på någonting alls. men ja, nu är jag alltså laglydig! duktiga mig!

i övrigt så har det varit en grym helg. helt sjuk. jävligt rolig.

började med epp på corona i fredags. hängde med kalle och therese och några av kalles vänner och träffade annika och johanna. sen gick folk och jobbjohanna tog plats vid pizzabuffén. jag tror att jag på dom 3,5 timmarna åt typ 1 och 3/4 pizza. drack en läsk och 2 öl. sen sa johanna att det var förfest hos någon på stan och att vi kunde gå dit och dricka lite öl men att istället för att gå ut så skulle vi gå hem och glo på film. på förfesten dricker vi mängder med öl och allt slår till på den äckliga 7,2:an. plastbruden på festen som smikade sig i 3 timmar var nog den festligaste ever. och med festligaste så menar jag jävligt skum. 3 timmar till sminkning som bland annat innehöll 3 lager underkräm, 2 lager vit mascara, 6 lager
(vad jag såg) svart mascara och mängder med läppglans. hon var hemma i umeå på besök för hon väntade på en lägenhet i stockholm för hon orkade inte bo i en resväska. ett av hennes drömyrken var dock att bli flygvärdinna... och nej, jag påpekade inte det uppenbara, men jag var väldigt frestad. i alla fall, vi fixade bli till corona men när hon och hennes vän hade gått in så gick jag och johanna till nh. träffade typ hela min ck1 klass och drack mer öl. fixade in svågerns syster och röjde på dansgolvet. kom hem och fixade mat och bytte glödlampa. jag är händigt som fan när jag precis har varit på krogen.

lördagen började klockan 3 då det blev dags att kliva upp. tog en dusch och förvällde svampar och drog sen till josefine. hon bjöd på nybakade scones och frukt och te och nötter och kahlua. kollade på shaun of the dead och little miss sunshine
(jag skrattade så det kom en tår och filmen är numer en av dom absoluta favoriterna. bilproblem på familjeresor är sådant jag känner  till alldeles för väl. tror inte att vi har haft en enda bil under min barndomstid som inte hade minst ett fel. nu när alla har flyttat har vi istället grymma bilar. antar att mor och far blev trötta på krånglet.) cyklade hem (japp. till skillnad från vad många verkar tro så kan jag faktiskt cykla. jag bara föredrar att gå. men jag är fan grym på cykel. typ mästare. det är dessutom lättare nu när jag äntligen pumpat däcken. yey!) och tokslocknade.

         


idag var det fika hos kalle och tv-tittande och festplanerande. cyklade hem och fixade lägenheten. städ, disk och annat fantastiskt roligt som alla uppskattar att sysselsätta sig med. fick besök av magda. vi gjorde hemmagjord chokladsås till glassen och kollade på battle royale.



nu ska jag sova som en gris och se fram emot morgondagen då jag ska kolla på insekter, fånga insekter och skära i insekter. hela veckan kommer handla om insekter. jag har tenta på fredag. den ska tydligen gå till så att vi får en insekt och så ska vi bestämma vad det är för någon. det kommer gå grymt bra. hoppas jag.

resan till stuttgart är bokad. den 5:e december drar jag dit med systrarna, svåger och systerdotter och hälsar på brodern och svägerskan. en helg blir jag borta. hoppas jag inte gör något viktigt i skolan då.

jaja, nog om mig barn. nu är det natt.



Viva La Vida - Coldplay

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0