If I had my way

i dag har jag lärt mig om bergarter, jordarter och söndervittrning. det var sådär spännande.

sen hade jag en föreläsning om svampar. och seriöst, svampar är grymt läskiga saker. inte nog med att många är giftiga på diverse vis utan dom är tusen gånger creepigare. det finns en som typ heter slemsvampar eller nåt som egentligen är mer ett djur men dom som pysslar med djur säger att det inte är det så därför finns dom med i svampböckerna. i alla fall, dom här svamparna/djuren kan röra på sig. dom kan vandra. dom rör på sig och äter upp stauff. skitäckligt. snacka om the blob i verkligheten. sen fanns det en annan svamp som lever på maskar. och då menar jag inte att dom lever maskarna utan att dom äter upp dom. dom har som en öggla där dom får näring och när en mask kryper igenom så har den som blåsor som bllir större, på det viset kommer inte masken ur. och sen inom loppet av några timmar så har svampen skickat in lite typ tentakler in i masken och börjat suga i sig näring. skitäckligt. svampar är fan inte snälla, dom är riktiga lean, mean killing machines!

i morrn ska jag ut och plocka svamp i 7,5 timme. i stövlar. jag gillar att standard outfitten på biologin kommer vara arbetsbyxor och stövlar. eller, som det så fint hetter när man var liten, kläder efter väder! så, om man ser någon dreggig liten sak helt täckt med mossa eller mördarsvampar så är det bara jag.

annars då? jo, det funkar fint. har itne gett upp hoppet än i alla fall. heh. och i morrn blir det häng med jobbjohanna, jag blev erbjuden att hänga på magda och hennes kille till plaza och kolla shout out louds men det är way för dyrt för mig just nu. kanske blir det en öl på nh om johanna är pepp men förmodligen bara fika hemma. får se hur humöret är i morrn, är fan ltie småsugen på öl ändå. på lördag måste jag dock vara uppe och pigg och ha nybakat bröd eftersom folket kommer ill stationen klockan 8. då blir det kramande av mamma, systrar och systers barn. ska nog satsa på en svampsås eller stuvning till middagen på lördag. läraren sa att hon inte skulle låta oss ta med något hem som hon inte hade godkänt först. det känns väldigt bra.

nu ska jag läsa in mig på magtarmretande gifter samt giftverkan tillsamans med alkohol i mitt fina svamphäfte som jag fått låna över dagen. i morrn måste jag redovisa mina fynd för resten av klassen. tur som fan att vi bara är 4 pers.

aja, see you later kids!

förresten, idag fick jag veta att rent geologiskt sett så borde inte skåne höra till sverige. snarare till resten av europa... i'm just saying.




Samson And Delilah - Grateful Dead

Kommentarer
Postat av: Suffe

...I KNEW it! :D

2008-09-11 @ 20:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0