But still end up alone

helgen som var, var nog den bästa på väldigt länge. fick mysa med mamma, syster med tillhörande dotter och syster nummer två. vi har tagit promenader, pysslat, vilat, ätit grymt god mat och umgåtts. hade middag i lördags då svågerns syster och hennes pojkvän var med och höll i barnet och på söndagen gick vi runt nydalasjön och grillade korv på vägen. på måndagen var vi och åt på corona och sen gick vi till sjukhuset och åkte hiss. sen var det lite mer fika här innan dom skulle fara. nu känns det ltie tomt i lägenheten men samtidigt skönt att få vara lite själv. men fan om man inte skulle flytta lite mer söderut så man får träffa familjen mer än 2 ggr om året. 

veckan ahr varit slapp som tusan. har skickat in mina papper äntligen så snart kanske pengarna kommer. har haft två lediga dagar och idag var vi i skogen igen och plockade svamp. egenntligen var vi där för att kolla på vedsvampar men det fanns så läskigt mycket trattkantareller så jag körde stenhårt på det. fick ihop lite mer än 2 liter som jag har stått och rensat i 1,5 timme. jag är inte snabb på att rensa.



i morrn blir det epp med pizzabuffé på corona med mängder av folk och sen häng med jobbjohanna på kvällen. på lördag blir det tokhäng med josefine och söndag lite fika hos kalle för att finslipa detaljerna till festen.

dagens händelse är nog när läraren liknar en vedsvamp vid en blöt pung och energiskt säger: men känn! det är precis som en blöt pung!

han hade tydligen haft lite äldre damer på en liknande utflykt och dom hade börjat tokskratta och hållt med. men jag gillar att mina lärare verkligen brinner för svampar och tycker att dom är grymt spännande. det bästa är dock att dom inte är som man kan tänka sig att tråkiga biologer utan dom är roliga. på riktigt. och typ dryga som fan. jag gillar't!

nu jäklar ska jag sova. skrivandet av min loggbok från bodö-resan får vänta tills på söndag. nu tar jag smyghelg. 
lek väl kids! 



Longing For Lullabies - Kleerup Feat. Titiyo

Kommentarer
Postat av: Julia

min mamma plockade svampar idag med :)



Kom gärna och rösta på månadens blogg! Ju fler röster desto bättre

2008-09-21 @ 20:33:33
URL: http://jsomijulia.blogg.se/
Postat av: lyol

jag kommer inte rösta.

2008-09-22 @ 00:09:08
URL: http://lyol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0