I could teach you a thing or two

kan ju säga först att valborg var en grymt bra kväll. först en väldigt trevlig fest hos jacob och sen lite corona. bra folk. för en gångs skull så var det en bra högtid.

sen så måste jag klaga, det vore inte jag om jag inte klagade. så, vart riktar jag mitt hat? jo, mot jävla kuk studievägledningen för lärare. tack vare deras väldigt roliga desinformation så kanske ajg måste läsa ck3 till hösten. detta trots att jag upprepade gånger har varit där och pratat med dom samt försökt fpå tag i snubben som jag tydligen måste prata med både i person OCH mail. för att börja från början så...

det avr en gång en flicka, vi kan kalla henne yo, som bestämde sig för att läsa till biologilärare. hon gick långt innan jul för att prata med studievägledningen då det inte gick att välja några kurser på den exellenta och framförallt nödvändiga valwebbssidan. när hon träffade pucko nummer 1 så sa han att hon var tvungen att ta upp det hela med han som bestämde över biologin. ganska logiskt kan man ju tycka. pucko 1 ger då en adress där den här biologibossen ska sitta och den lilla flickan går snällt dit utan att påpeka att om hon hade varit i pucko 1 ställe så hade hon nog ringt för att kolla så snubben var där. i alal fall går hon dit. hon letar igenom hela iologihuset där han, enligt infon hon fått, skulle vara. hon frågar alla hon träffar. etandet tar en evighet och till slut går hon tillbaka till pucko 1 och då visar det sig att han gett fel adress.
 
i flera veckor försöker den lilla tösen få tag i biologibossen men han verkar på något mystiskt vis aldrig vara där.  hon går tillbaka till pucko 1 som säger att han itne kan göra något alls innan hon pratat med bossen. så när tiden börjar bli knapp för att ha gjort sina val så skickar hon ett mail. hon får inget svar. 

en vecka efter anmälan skulle vara inne är hon ganska aggressivt inställd till det hela och går därför ännu en gång för att prata med någon av de båda vägledarna. till hennes förvåning är tydligen båda på fikapaus då de bara har 20 minuter kvar av sin mötestid. när hon väntat i 10 minuter kommer sedan båda tillbaka lite lugnt strosande. den här gången väljer hon att gå till alternativ nummer två. hos vägledare nummer två får hon då reda på att: nej men biologi går bara på vårterminen... men du kan ju prata med biologibossen så kanske du kan läsa lite strökurser som du får tillgodoräkna dig. eller ck3. eller hade du tänkt ett studieuppehåll?

nej, jag har inte tänkt mig ett studieuppehåll. jag har inget jag kan göra under uppehållet och då känns det fan itne som någon idé att ta ett. jag vill inte läsa jävla kuk ck3 eftersom jag då får en halv termin då jag itne har något att göra om jag inte skriver examensarbete. men eftersom jag inte vet vad jag ska skriva om så skulle ju det vara lite skumt. men tack för att jag kanske kan få läsa strökurser så fort biologisnubben svarar. det har ju gått så himla bra hittills. 

så ja, jag kanske ska läsa ck3 till hösten. yey för mig.........

hoppas att röda naglar gör mig lite gladare.

i alla fall. ikväll blir det troligtvis indiana jones igen eftersom han är typ cool. fast jag misstänker att det kommer komma en bit i filmen där jag kommer skratta gott. och det är för sofia kommentar sist vi såg filmen. när dom är fast i en gammal typ grotta full med ormar där dom kommer dö om dom inte tar sig igenom väggen. och sofia säger "men neeeej! den är ju jättegammal!" för att om jag hade varit fången i en ormgrop hade jag inte krossat den gamla fina väggen utan hellre dött. helt klart. ok, det kanske itne lät så roligt men det var det när hon sa det. jag skrattar fortfarande. :)

månaden blir lugn då jo-hanna är pank. typ. nu blir det film och bollar med chokladsmak.  



Yeah Yeah - Bodyrox Feat. Luciana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0