So it's not just gonna happen like that

så, påsken har varit en riktigt hit. besöket av systern var väldigt roligt. och väldigt promenadigt. vi har nog gått mer än 3 mil på tre dagar. helt sjukt. men sen har vi också ätit under hela den tiden vi inte varit och gått. och vi har ätit frukt för er än 200 kronor. vi har ävenn hunnit med ett gandhi besök och tonvis med godis. nybakat bröd till frulle tillsammans med ägg och frukttallrik. alla greys avsnitt, film och bio. det är helt sjukt vad man hinner med saker när man är vaken från 8-23 varje dag. ska nog satsa på sånna dagar från nu. 

i går var det fika här. mår fortfarande lite illa fast jag tror att det beror på att jag åt fika till frulle också. idag, början på mitt nya liv. det gäller att grunda ordentligt... men nu jävlar. nu ska jag bli sund. typ. eller nåt. 

kvar finns nu 5 ganska stora bitar morotskaka med glasyr, ett glasspaket fullt med american cookies kakor med ljusa och mörk choklad i samt 7oreokakor. är det någon som vill komma och fika? jag kan även erbjuda te, kaffe och kaffelatte. och saft som är sådär god. någon?

idag är det meningen att jag ska hinna skriva helst 3 men definitivt 2 uppsatser. än så länge har jag kommit en halv sida på den ena, tittat på två avsnitt av the riches samt lite tv. jag har även suttit 25 minuter i telefonkö hos försökringskassan för att snubben som jag pratade med förra gången uppenbarligen är en idiot. och 25 minuter i telefonkö på mobil är sådär billigt... 

jag är även lite ledsen/besviken över att det är sådan brist på pengar att umeåopen inte är ett alternativ för mig i år trots att det är saker jag verkligen skulle vilja se. det hela blev inte bättre av att att anders precis sa att om jag hade varit i norrköping en vecka så hade jag ikväll kunnat se johnossi och sen om några dagar obban
(dom som gör musiken i svart katt vit katt) vilket förmodligen kommer bli ett jäkla röj. att gå på det med joar och anders hade faktiskt varit riktigt bra. jävla skit ekonomi. inte heller kommer jag kunna åka och se på den nya bäbisen i maj eftersom jag redan lovat frisören att hon ska få leka med mitt hår den helgen så nu får jag se den när den är 3 månader istället när jag kommer hem i juli. fast å andra sidan så hinne rjga ju sy ett gosedjur under den tiden.

nästa helg kommer mamma och pappa och doms ka tydligen ta med sig alla mina saker då samt en tv och en symaskin. jag längtar verkligen efter symaskinen. jag ska sy så himla mycket då. måste även fixa 3 nya småtavlor eftersom systern tog med sig sina så nu är det nästan helt tomt på den väggen.

btw så vet jag vad jag ska vara på maskeraden, jag tror det kommer bli grymt bra. bara hoppas att folk vet vem det ska vara. 

nä, nu ska jag väl kanske sätta igång och skriva lite shit.
lev väl 


Hollaback Girl - Gwen Stefani

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0