I cannot guess what we'll discover

en grym vecka har det varit. tokambtiös i fråga om träning. shit, helt slut i varenda muskel.

i alla fall. onsdagen var väldigt trevlig med fika och stuff hos johanna.
torsdag var helt sjukt när man hann att både storhandla upp alla sina pengar på maxi, ta en vända till returmarknaden, skriva lite opponering och träna. och inte ett enda program missade jag. snacka om bra planering. på maxi köpte jag nog ett av mina hemtrevligaste köp någonsin. en liten kruka med 5 påskliljelökar som nu står på mitt köksbord och luktar gott. nästan läskigt hemtrevligt.

image40
förutom påskliljan gillar jag också blomman som blommar i bakgrunden. jag har nog gröna fingrar trots allt.
 
idag började som den kanske tråkigaste dagen ever eftersom det var en alladeles helt fantastiskt tråkig opponering men dagen blev snabbt ljusare och är nu mer på toppen av bra dagar. hängde med elin och johanna eftersklan och drog till corona och åt pizza. efter elin gått vid 12 tiden satt jag och johanna kvar och fikade i ytterligare 2 timmar. riktigt jäkla trevligt. nu har jag dessutom städat så det luktar gott och är fint. kvällen ska avrundas med lite målande, klistrande och spikande. och så tv så klart. så lätt en av dom bästa dagarna.

om två eller tre helger kommer syster yster upp och hälsar på. människan är galen. varje gång vi har pratat med varnadra har hon undrat om det finns någonstans där hon kan åka skidor eller skridskor. och varje gång svarar jag att jag inte vet eftersom jag inte gör sånt. och trots mina svar så fortsätter hon att fråga. så, är det någon som vet vart man kan åka längdskidor och skridskor i närheten av ålidhem? eller i alla fall på gångavstånd från ålidhem...

nu blir det lite tavel fix. btw, min kökstavla är nu klar och det slutgiltiga resultatet synes här under.. njut och begrunda min enroma kreativitet. eller nåt.

image41
ok, bilden gör den inte riktigt rättvisa samt att soffan som det står på sabbar själva intrycket lite. men det är i alla fall så den ser ut. jepp.

well. som sagt tidigare så blir det nu lite mer fix.
trevlig helg.


Soul Meets Body - Death Cab For Cutie


Kommentarer
Postat av: Suffe

Åh, blomman sprider alltså väldoft i ditt hem...? ;)
Jag är fett nöjd över att mina favvisbilder hamnade tillsammans i köket, jag kommer njuta extra mycket av just den tavlan...och jag är fortfarande avundsjuk över din kreativitet. Jag vill också...!!
Nu blir det godis så att jag är tillbaka på +/- 0 vad gäller träning och kaloriintag... :D

2008-03-07 @ 20:27:46
Postat av: lyol

hmm, jo, jag "råkade" äta lite pizza till lunch. det var lätt värt det! :)

har lite funderingar kring vardagsrumstavlorna dock. undrar om inte själva duken är för stor.. att det liksom blir lite för mycket ram.

2008-03-07 @ 20:51:01
Postat av: Suffe

Det är ALLTID värt det... ;)
Kan det bli för mycket ram, menar du? Jag kan ge dig en proffsåsikt imorgon, om vi är hos dig alltså. Vi kan vara hos oss också dock :) Vi hörs anyway. Kram!

2008-03-08 @ 12:13:41
Postat av: Angelica

Det finns en skridskorbana bakom skolan på ålidhem. Skidor åkes med fördel på Nydalasjön, om det inte fortsätter töa.
Annars finns en skridskorbana även på Östras Gymnasium, ovanför parkeringen.

Hehe..

2008-03-10 @ 11:04:02
Postat av: lyol

sweet! tack så mycket.

2008-03-10 @ 12:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0