You wanna hear about my new obsession

hur tusan kunde mina 2 dagar inskolning bli samma sak som 4 dagar i rad med jobb? då jag dessutom har dom sämsta skorna ever så kan jag knappt gå när jag kommer hem heller. nu har jag gått upp klockan 5 varenda jävla morgon i 4 dagar. och jag är ingen morgonmänniska. och alla dagar som jag jobbat har blivit minst 1 timme längre eftersom schemat tydligen inte stämmer alls. och jag måste verkligen lära mig att säga nej till jobb. visst vill jag jobba men jag är ju så lättövertalad att dom inte ens behöver svettas lite. jisses! men nu har jag i alla fall fått en extra tur på lördag. när man är månadsanställd och hoppar in extra så får man grymt mycket betalt. om man dessutom hoppar in på en helg så blir det lite mer. om helgen dessutom råkar vara en storhelg så får man nästa löjligt mycket pengar. yey!

btw så är jag numer helt övertygad om att stödstrumpor är guds straff till människan. eller i alla fall till dom som jobbar inom äldrevården. att trä på töntigt trånga strumpor på ett par väldigt svullna ben som tillhör en människa som för länge sen glömt konsten att trycka ifrån med benen är näst intill omöjligt. och för att vara lite äcklig så kan jag ju även säga att dom alldeles för långa tånaglarna på tidigare nämnda människor inte underlättar. gooo stödstrumpor!

nog om mitt fantastiska jobb som är så fruktansvärt givande att jag funderar på att stanna där för alltid. tokfest i morrn hos annika. elller ja, middag hos annika och sen tokfest på typ tc.

nu jäklar blir det lite supernintendospel.
laters!


Only Happy When It Rains - Garbagde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0