Repeating in my head

för 240 kronor kan man köpa hela ducktales serien. jag håller på att kolla in avsnitt ett nu för att se om det verkligen är så bra som jag minns det från när jag var liten. tänk om det är det. då vet jag lätt vad jag ska köpa för min första lön. eller ja, kanske i alla fall.

första dagen på jobbet var helt ok. väldigt trevliga tanter på den sidan jag var på igår. pigga och pratsamma. väldigt söta tanter. det hade tydligen kommit en del nya också, vilket betyder att en del gamla försvunnit. det är faktiskt lite sorgligt varje år när man kommer tillbaka. eller att det alltid är någon på väg utför. men ja, dom som är nu är pigga och glada så. 

tyvärr fick jag veta att snubben som jobbade på bottennvåningen mitt första år nu har blivit flyttad till den våningen jag är på nu. vi brukade kalla honom för lillgrisen(och det är verkligen inte snällt menat). han är bästis med cheferna och gillar att hålla på alla regler som finns. eller ja, i alla fall när det kommer till alla andra. han är väldigt duktig på att rätta alla "fel" man gör. typ, hur många gånger man ska vika toapappret eller så. väldigt duktig på sådant. jag är så glad över att jag ska få jobba med honom på måndag. det kännsverkligen super. lyckligtvis verkar det som om alla andra på avdelningen också hatar honom. mer eller mindre. dessutom går han på semester på tisdag. en dag borde jag klara. hoppas jag i alla fall.

och det verkar också som om det inte bara är jag som har märkt av den, hur ska jag säga, riktigt jävla usla planeringen från chefernas sida. det som jag just nu gillar mest är att jag är satt att jobba ett pass på söndag på en avdelning där jag inte fått någon inskolning. jag gillar ännu mer att jag från början egentligen skulle ha jobbat helt själv på ena sidan. lyckligtvis så kollade personalen igenom schemat och bytte runt lite så jag får vara på den andra sidan tillsammans med någon annan. men ja, planeringen är kanske inte den bästa.

gick upp kockan 12 idag och känner att min soffa ska få väldigt mycket sällskap idag. måste liksom vila upp mig inför i morrn. upp klockan 5 är inte vad jag kallar härligt.

grattis annika på 22 års dagen.

nu jäklar blir det sova av.



Nutshell - Alice In Chains

Kommentarer
Postat av: Tomas

Så, är Ducktales lika bra som du minns? Jag vill minnas att det är dunderbra, så jag håller tummarna! Men signaturmelodin är hursomhelst mästerlig, hur serien än må vara.

2008-06-15 @ 19:11:30
Postat av: Annika

Tackat och bockar... jag skulle vilja ha en ziljoon födelsedagar per år om alla var lika bra som den jag hade i lördags. På onsdag slår vi klackarna i taket! Låt det bli en fylla vi sent glömmer :D

2008-06-15 @ 20:06:46
URL: http://annikki.blogg.se/
Postat av: lyol

tomas: ducktales var gyrmma. inte irktigt så bra som jag mindes men helt klart värt 200. ingen tvekan om saken.



annika: på onsdag blir det röj utan dess like.

2008-06-16 @ 13:51:12
URL: http://lyol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0