all i'm saying pretty baby

nu har jag bara en helg kvar att jobba. sen är det slut för i år. eller ja, jag har ju sagt att jag kan jobba extra någon gång men i alla fall, det schemalagda helvetet är snart över. det bästa med att ta sig till och från jobbet är att man kan lyssna på crappig och gammal musik i sin telefon utan att det registreras på last.fm. sånna där gamla och egentligen ganska pinsamma låtar. dom där som är som ens hemligheter. dom små snuskiga hemligheterna. eller nåt.

i alla fall, har varit grymt lugnt på jobbet. hoppas bara att det fortsätter så i helgen också. idag var det en grymt gullig tant som kom ut från sitt rum(
hon är där typ hela dagarna) och avr jätteglad. hon sa hej typ 50 gånger på 5 minuter och tog en vända runt matbordet. sen stannar hon vid fönstret och vinkar till arbetarna samtidigt som hon säger: vinka vinka vinka vinka vinka vinka. efter vinkningarna fortsätter hon med sina hej och går sedan mot sitt rum och mumlar något om ett företag som hon måste sköta om. det är gånger som det som det faktiskt är helt ok på jobbet.

börjar hur som få grymt mycket hemlängtan nu. åker om en vecka och stannar i 2. sen blir det umeå igen och sen ska jag leka biolog. typ springa ute i naturen och ha mig. men först ska jag krama lite på mamma och pappa och sytrar och systerdotter.

förut kunde man köpa en tågbiljett till stockholm för 250 kronor. visserligen sittplats men i alla fall. att åka till gbg var inte så jättedyrt det heller. nu kostar det hur mycket som helst. jag kommer inte kunna ta mig hem för mindre än 900. det är ganska mycket med tanke på att jag har typ 940 kronor på mitt konto. eller ja, lite mer men det ska vara till mat den här veckan som är kvar.

jaja, nog om mig. nu ska jag äta.


La La Love You - Pixies

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0