Fan, det skulle varit du

ja, så är man i umeå igen. det blev en kortvisit hem. men den var grym. har solat, badat, klappat på barnet, hängt med syskonen, ätit glass och kramat på mamma och pappa. samt kollat på kent och thåström, igen.



men alltså, kent och thåström, kanske en av dom bästa konserterna jag sett. eller ja, ja har haft en himlans tur så jag har lyckats få in ganska många bra men dom var väldigt bra. thåström började. jag gillade honom väldigt mycket förr då jag gick i 9:an och gymnasiet och när jag står där och ser på honom så kan jag inte för allt i världen förstå varför jag slutade lyssna. han har grymt bra låtar och variationen på dom under spelningen är underbar. sen blir det väl alltid så när någon har hållt på väldigt länge att det finns dom låtar som måste spelas om det är live, typ die mauer, märk hur vår skugga och lite sånt. men det är alltid lika medryckande när ett helt publikhav står och sjunger med i låtarna. speciellt under du ska vara president. samt att jag hittade min favorit i fanfanfan. hans röst är nog fan en av dom bästa.



sen kom kent och då blev det mer fart. även här var det grymt bra blandning på låtarna. dom äldre låtarna var dock inte dom man väntade sig alltid. det var lite mindre kända låtar. eller mindre kända. man känner ju till alla. oavsett om man gillar dom eller inte så tror jag att dom flesta känner till kents äldre låtar. och nya. för mig var det hela högstadiet och gymnasiet uppspelat igen. det var bra gensvar från publiken, det var allsång på varenda låt. hur mysigt som helst. och när det kom låtar som man lyssnat på väldigt mycket så rös man. men säga vad man vill om kent och thåström, dom har scenvanan och vet hur man gör en bra spelning.



en sak som slog mig när jag kollade på kent var att deras skivor är väldigt jämna. det är ett av dom band som har lyckats med att göra skivor som håller rätt igenom. oftast så brukar det vara en bra låt och sen är resten ganska dåliga men kents skivor har kanske en lite halvbra låt och resten bra. det finns inte så jättemånga band som har det. ja, typ weezers blå och pinkerton, smashing pumpkins adore och siamese dream och audioslaves första. och lite mer. men ja, det hör till ovanligheterna. eller nåt. 

nu ska jag äta frulle och se på tv. eller gå ut. har inte bestämt än. skönt att vara hemma igen. fast jobbigt att inte vara hos mamma och pappa. jaja, höres.  


Fanfanfan - Thåström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0