The same old rain

idag, den, vad det nu är för datum typ 15 eller 16, januari så regnar det ute. i januari. i umeå. återigen ställer jag mig frågan, varför flyttade jag hit? jo, för jag trodde att det kanske skulle finnas en liten strimma chans till snö så här års. men nu så är det fan värre än en jävla norrköpingsvinter. där kan man i alla fall ibalnd se gräset. här kan man inte se gräset för det ligger ett grått lager is över. jo, och glömde jag säga att det REGNAR? i januari.

i alla fall. i dag har jag varit väldigt ambitiös, eller, jag har tvättat men det är samma sak. jag har också lagt mina sista pengar på att fylla på mitt kopieringskort så jag har kunnat skriva ut en massa uppsatser som det var meningen att jag skulle läsa idag. än så länge har jag läst en. men det är den jag ska opponera på så det känns lugnt. i stället för att läsa dom där uppsatserna så har jag läst 2 böcker. jag läste även 2 stycken igår.

ojojoj vad hon är bra på att läsa, förstår jag att du tänker. och ja, det är jag. men i just det här fallethandlade det om ungdomsböcker som jag dessutom läst tidigare. jag kände en stark längtan att läsa om mina gamla högstadeifavoriter och har nu snart läst klart i morgon när kriget kom serien. efter den blir det nog lite plats på scen, en liten kärlekssång och trollkarlens slott
(som det dessutom finns en film som är baserad på den. den heter det levande slottet och är gjord av samma som gjorde spirited away).

jag tyckte alltså att det var mycket mer givande att läsa gamla böcker för kanske 7:de gången än vad det var att läsa uppsatser. jag kommer bli en superb lärare.

på lördag ska jag har klassfest i mitt enkla hem. jag ska försöka att få upp lite mer tavlor och grejer innan dess men om jag känner mig själv så kommer det dröja minst ett halvår till innan jag gör något. men dom är i alla fall färdiginramade och grejer. jättefina tavlor. på riktigt. det är från kort som vi tog i australien förra året.
 
image36
ett träd som var ihåligt. det hade växt runt ett annat träd som sen hade dött.

som bilden ovan fast på lite andra träd. dom är från regnskogen i dom norra delarna vid barriärrevet.
funderar starkt på att göra ett australien inlägg om resan typ "australien, ett år senare- vad gör dom nu?" och spännande musik i bakgrunden likt den som finns under odm reklamer när dom berättar om vad som ska hända på outsiders.

anyway, festen ja. jo. kruxet är att jag nu har precis 100 riksdaler kvar så det borde räcka till inträde samt den billigaste ölen ever. eller om bartendern vill ge mig 2 för en så är jag pepp på det med... förra helgen fick jag 2 för 50. kanske inte var någon jätte grej men det var i alla fall 20 billigare än vad den egentligen skulle ha varit. min andra cider fick ylva.

en fin helg den förra. jag kom fram till hela tre slutsatser:
1. snöänglar i blötsnö resulterar i en blöt snöängelgörare
2. jag älskar ost
3. robin och ylva är inga våldtäktsmän

hoppas den här helgen blir finfin den med. jag misstänker det. ska bara städa lite först.

måste även säga att min dator är, och har varit i någon vecka nu, lite sjuk. det börjar på 400Mb minne ledigt för att sedan gå ner till noll. när den är på noll så hoppar den sen upp till 400 igen. när den började hade jag 3Gb kvar. jag hatar den. jag väntar på att få återställningsskivorna samt att få låna en extern hårddisk så jag kan spara mina bilder, filmer och musik. visserligen ligger dom på en annan del men om jag återställer så försvinner tydligen det med. kul jul. det var bara det jag ville säga.

nu blir det rengöring av sig själv samt renbäddning. sen lite kvällslektyr i form av en uppsats och kanske en bok. salut!


Raindrops+Sunshowers - The Smashing Pumpkins

Kommentarer
Postat av: ylva

Hm det där med cidern är något som jag totalt missade, får väl tacka så mycket i efterhand ;) Jo och på tal om externa hårddiskar så har jag för tillfället Robins hemma hos mig, om du vill låna?

2008-01-17 @ 12:05:53
URL: http://[email protected]
Postat av: lyol

hur mycket minne har den?

2008-01-17 @ 16:53:53
Postat av: Suffe

Jag är lite sur över att jag inte kan komma på lördag...men du finns kvar även nästa termin, hoppas jag?! :P
Nu ska jag se ett Prison Break avsnitt...från säsongen som var förra terminen. På tv. I SVERIGE. Jag är uppdaterad, med andra ord.
Tomas hälsar "korv".
Puss på gumpen!

2008-01-17 @ 22:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0