The brew's in all of you

jag gillar verkligen personalen på blodgivningen. först när man kommer dit så ler dom mot en och skojar ltie försiktigt. sen när man får gå in i det hemliga rummet så sa sökterksan efter en titt på mina papper: åhh, vilket bra blodvärde du har! dricker du ordentligt? när jag svarar jag är hennes kommentar: fantastiskt! men du, du får med lite järntabletter för säkerhetsskull, samtidigt som hon ler lite finnurligt. sen när man kommer in och ska börja ge blod så är dom så himla snälla. min första gång där så frågade dom vilken arm som dom skulle ta från. jag sa att det nog gick från båda så dom bad mig dra upp ärmarna. kommentaren var: men så fina ådror! ja, här kan vi verkligen ta från båda!.

den här gången så småpratade dom lite i början. och under hela tiden som man satt och fikade så kollade dom så man inte hade svimmat eller så och varje gång så ler dom lite. jag gillar verkligen personalen på blodgivningen.

nu är man dessutom ett glas rikare. fan också någon deciliter eller så fattigare.

ck2 började idag. jag ahr inte så höga förväntningar. eller klassen verkar grym och detsamma gäller läraren men själva kursen är ungefär inte kul alls. det är precis samma saker som vi gjorde i ck1:an. men vi har i alla fall fått en bra lärare till skillnad från elin och ylva dom stackarna.

nu måste jag nog tusan sova för jag är trött som fan. och inte ser jag fram emot det vi ska göra i morrn. möjligtvis att hänga med barnen i klassen men that's it!

let's hitta lite balans, why don't we?
nu natt. tidigaste på länge. men fan så skönt.


Skin Receiver - Auf Der Maur

Kommentarer
Postat av: Tomas

De är lömska, vampyrerna. De vet precis hur de ska göra för att du ska känna dig trygg, men snart tar de ditt blod! Jag vet nog.

2008-01-22 @ 23:02:40
Postat av: lyol

dom har ju redan tagit det... jag gav det tillochmed frivilligt.. :)

2008-01-22 @ 23:05:27
Postat av: Tomas

Jo, jag vet, det jag menar är att de är förklädda. De är lite lata och har skippat den där "suga blod från halsen-grejen" utan låtsas helt enkelt jobba på blodgivningen. Smarta pysar!

2008-01-23 @ 14:06:28
Postat av: Suffe

Fråga: Är det bra eller dåligt att vara blödig om man jobbar på Blodcentralen?

Jag är bara så full av dåliga ordvitsar nuförtiden...till och med jag själv börjar bli trött på mig. Snälla Bullen, hjälp mig...

2008-01-23 @ 17:09:58
Postat av: Tomas

Sofia: Mens så dålig! (höhö)

(vi kanske inte borde konversera genom jo-hannas blogg? tror vi borde jobba på vår kommunikation)

2008-01-23 @ 22:31:52
Postat av: ylva

Suffe: det beror på om det är blodigt allvar eller inte :P

Jag har mest bara skittråkigt. Sitter i en datasal och väntar på att mamma ska komma och hämta upp mig för att åka ner på stan.
Tomas: För övrigt så är ju det här med kommunikation på andras bloggar något som är i ropet just nu...

2008-01-25 @ 12:15:05
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0