'Cause it's all those little things

ja, så är det alltså meningen att man skulle ha varit ambitiös och skrivit sin uppsats för ett tag sen, eller i alla fall ha den klar nu. nu är ju inte jag ambitiös och har aldrig varit alltså sitter jag och försöker nu. så jag har alltså 21 timmar och 58 minuter på mig. men wtf, värre saker har man väl råkat ut för.

men, istället för att skriva så sitter jag och pratar på msn med tomas, elin, angelika och ibland ylva. mycket produktivt måste jag säga. speciellt samtalen med tomas. vi har båda lika mycket kvar att skriva och ändå så handlar våra samtal av någon skum anledning alltid om helt andra grejer. och idag, för att det är en sån sjukt tråkig dag så ska jag exemplifiera. alltså, samtal mellan tomas och jo-hanna, msn-style:
 

Jo-Hanna säger:

jag funderar på att ha som sista bild antingen den när infödingarna dyrkar tintin eller den när jag är och "sover" i en opium håla

Jo-Hanna säger:

inte jag utan han

Jo-Hanna säger:

freudiansk felsägning

Tomas säger:

hahahaha!

Tomas säger:

där du sover i en opiumhåla vore ju en perfekt avslutning!

Jo-Hanna säger:

det är jag som vill sova i en opiumhåla

Tomas säger:

"såhär ser det ut när jag skriver uppsats"

Jo-Hanna säger:

hahaha

Jo-Hanna säger:

hahahahaha!

Tomas säger:

kan egentligen inte bli bättre

Jo-Hanna säger:

ahhh, varför sa jag att jag ville träna. det här är ju ehlt sjukt

Tomas säger:

en sån där grej som ******* skulle kunna göra

Jo-Hanna säger:

haha

Jo-Hanna säger:

jag ska satsa på det till nästa termin

Jo-Hanna säger:

den nya ******* c'est moi!

Tomas säger:

haha1

Tomas säger:

det ska jag också göra. jag ska vara helskum.

Jo-Hanna säger:

haha. och sen när folk ser oss på lunchen. vi kan typ ta ett helt fik i anspråk för att ingen vill sitta med oss

Tomas säger:

det är skitbra. helst ska man sitta och äta en frukt och stirra rakt ut i tomma intet.

Tomas säger:

eventuellt rita nånting, fult givetvis.

Jo-Hanna säger:

hahaha ja!

Jo-Hanna säger:

typ en enhörning

Tomas säger:

exakt

Jo-Hanna säger:

som napoleon

Jo-Hanna säger:

eller ett porträtt på slumpvis person och sägga att skuggan över läppen var det svåraste

Tomas säger:

precis!

Jo-Hanna säger:

det ska du säga till tjejer i alla fall

Tomas säger:

och på föreläsningar ska jag allitid äta knäckebröd med marschmallows på, och tugga högt och ljudligt.

Jo-Hanna säger:

jag ska säga att skuggan vid brösten var det svåraste till killarna

Jo-Hanna säger:

hahaha

Tomas säger:

haha!

Jo-Hanna säger:

jag ska ha typ kola i fickan, utan papper runt

Tomas säger:

så fort någon säger "eh" vid en föresläsning ska jag skratta högt och peka på personen.

Tomas säger:

yummie!

Jo-Hanna säger:

hahahaha!

Tomas säger:

jag ska ha bredbar leverpastej insmetad på hela kroppen, under kläderna.

Tomas säger:

fast ingen ska veta det.

Jo-Hanna säger:

hahah!

Tomas säger:

det ska bara lukta lite suspekt.

Jo-Hanna säger:

man ska bara se jävligt förnärmad ut i fall någon säger något

Tomas säger:

haha


(ok, långt inlägg men kul. och jo, jag skrive rinte bättre än så när jag är på internet, orkar liksom inte bry mig men jag kan stava när jag skriver för hand. helt analfabet är jag inte...)

det är alltså det här samtalen går ut på. och om man inte pratar om sånt så snokar man i andra människors bloggar. jag har hittat den roligaste bloggen ever. det är en brud som älskar per gessle och som har kommenterat en massa i tomas blogg om just per gessle. flickan är 15 år och under sin beskrivning kan man läsa följande:
Mina intressen

Rida

Musik (Per Gessle <3)

Skriva låtar

Internet

Kompisar
Jag gillar

Hästar (L)

Per Gessle <3

Att skriva låtar

Per Gessle's kropp :D

Spela gitarr

Jag gillar inte

Falska rykten

Svikare

Dumma människor

Emo-musik

Folk som snackar skit om Per Gessle :/

bruden är helkul. hon skriver om hur mycket hon älskar per gessle och om hennes jobbiga prov och om hennes vänner. jag gillar speciellt en kommentar i hennes komentarlista där hennes kompis skriver:
Du sa på msn att vi var vänenr igen så jag hoppas att vi är det ;)

fucking hillarious!

men en liten tanke som slår mig när jag sitter och läser är dom totala likheterna i språket. eller totala och totala, men vissa. är det verkligen så att min språkbegåvning ligger på samma nivå som en gesslefanatisk liten snorunge utan någon som helst självdistans? kan det verkligen vara så tragiskt? sen tröstar jag mig med att jag går ju faktiskt på universitetet och skriver uppsatser och har mig. det som jag helst inte vill tillägga i den tanken är att mina uppsatser för tillfället suger och att min text inte ens känns som min egen. jag har aldrig någonsin skrivit en så dålig inledning som det är till den här jag håller på med nu. jag har ingen aning om hur jag ska kunna dra ut den redan jättedåliga texten så den täcker 10-12 sidor. kanske kan det vara så att den enda egentliga skillnaden mellen mig och den mycket obehagliga tonårsbruden är att jag är medveten om min totala brist på språkbegåvning. och då kan man ju fråga sig: varför pluggar jag till SVENSKLÄRARE? och svaret är: ingen aning, jag skulle ju bli kirurg eller kaféägare.

men men, saker blir aldrig som man tänkt sig. jag tror kanske att de thär blir bra, ska bara läsa igenom grammatiken igen...

ok, nu kan jag verkligen inte skriva här mer eftersom jag ska undersöka det mysitka livet som var Hergé och han skapelse Tintin och om denne verkligen är rasistisk eller vad. så gott folk.
over and out och på återseende.


Just A Girl - No Doubt


Kommentarer
Postat av: Tomas

Var tur att du tog det samtalet och inte vår analys om
hur bajsets konsistens förändras beroende på om man äter blåbär eller morötter. Det kanske jag inte skulle erkänt offentligt här kom jag på nu.

Det finns en ganska stor skillnad mellan dig och Gessle-tjejen och det är självdistans samt det faktum att du nog inte är kär i Gessle. Eller?

2008-01-10 @ 14:39:32
Postat av: lyol

hahaha! jo, bajs är ju alltid en hit!

nä, gessle har jag faktiskt aldrig riktigt gillat. ett litet tag i ett svagt ögonblick tyckte jag om kung av sand till jag faktiskt lysnade på vad dom sjöng och insåg att den sög.. men det är nog det närmsta jag kommit den obehagliga mannnen.

och jag gillar att du öppet erkänner att det är dom enda skillnaderna.... tack, du är en riktigt kompis!

2008-01-10 @ 14:42:53
Postat av: Tomas

De flesta verkar, tyvärr, någon gång i livet haft åtminstone någon Gesslefierad låt som de gillat. Själv minns jag med vånda X antal skolavslutningar på låg- och mellanstadiet där vi fick sjunga Sommartider eller Gå och fiska. Huvva.

Äsch, det finns ju många fler skillnader!!! Som typ... ja... det finns!

2008-01-10 @ 14:46:33
Postat av: lyol

hahaha! på min skola körde vi stenhårt på tomas ledin och kristet...

hahaha! jo, skillnaderna är lika många som sidor jag nu har hunnit skriva...

2008-01-10 @ 17:16:23
Postat av: Tomas

Sådär. Nu ser det bättre ut, när ******** namn är "hemligt". nu kanske vi inte blir lynchade när hon hittar bloggen. Det är bara en tidsfråga!

Jag vet en till skillnad förresten! Ni är inte lika gamla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-01-10 @ 22:12:49
Postat av: lyol

hahahaha! nej, det förståss.

och ja, det känns skönt att slippa bli mördad i sömnen..

2008-01-10 @ 23:10:23
Postat av: Tomas

Nu, banne mig, är det dags att sova. Bra kämpat med uppsatsen, det gjorde vi bra!

Gonatt!

2008-01-11 @ 04:22:26
Postat av: Elin

Alltså nu har jag letat igenom typ alla kommentarer som Tomas fått för att hitta till den där tjejen, utan att lyckas. I give up.

2008-01-11 @ 16:32:46
URL: http://eliste.blogg.se
Postat av: Elin

vaddå skulle bli kafeägare?!?!?!?! det SKA du/vi ju!

basta.

för övrigt tror jag att jag lämnade in en uppsats där det står "blaha blaha" i frågeställnigen :D det du! det är kvalité skulle jag vilja påstå!! väl genomtänkt och strukturerat! *dunkar huvudet i väggen*

Postat av: Angelica

hahahaha

2008-01-15 @ 00:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0