ambitiös som tusan

jag misstänker att den här veckan kommer gå till historien som den mest ambitiösa veckan i mitt liv. ska träna typ hur mycket som helst samt försöka få lite ordning i det jag kallar min lägenhet. snart kan jag dessutom börja inreda på riktigt. fixa med möbler och sånt. jag är spänd av förväntan.

fick lite blodad tand igår när jag var hos elin och skruvade upp hyllor. jag älskar att fixa och pyssla. hade jag fått välja helt själv så hade mitt drömjobb #2 varit att vara hon eva(pysseltanten) i björnes magasin. fast inte för barn. kanske ernst. fast inte så creepig som han är. jag hade varit yo"the pysseltant" hanna! en hit med andra ord. väntar för tillfället på ett svar från kanal5 om en grej som dom gjorde på homestyling för kanske 3 år sen. (ja jag vet, det är lite töntigt att fråga kanal5 men kanske att jag får svar..)

image3
eva: bästa pysseltanten ever

förut idag när jag såg på tv efter en läng dag av grupparbete så slog mig en tanke. en i min grupp är precis som felix herngren i reklamen där han ska ha halva av allt. hon är tillochmed lite lik honom till utseendet. helt fantastiskt. lika omständig och allt annat som han är i reklamen.
image2

mina muskler är nu trötta och det gör det jobbigt att skriva mer. därför blir det ltie tv till min tandborstning och sen ska jag sova häcken av mig. over and out

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har kommit igång rejält! Stabilt!

Jag har en väldigt delad uppfattning om Pyssel-Eva. Hon är en trevlig prick som jag egentligen gillade, men samtidigt totalsänkte hon mitt pysselsjälvförtoende till botten redan som liten kis. Jag har helt klart tummen mitt i handen och det gjorde ju inte saken bättre av att hon tyckte allt var så enkelt. "Sen limmar vi bara lite och klipper här så har vi en papperstomte som sitter och fiskar". Tvi henne! Fast Ika i rutan är förstås värre...

Förresten stämmer din liknelse med Felix ganska bra. Men han verkar å andra sidan ganska snäll. Hmm.

2007-10-23 @ 00:11:01
Postat av: lyol

alltså ja, felix verkar snäll. men inte i reklemen för där är han bara dryg och a pain in the ass! och det är väl den personen som jag är ute efter...

jo, pysseleva var/är lite som macgyver men gör ju bara att man har 2 helt fantastiska förebilder. för vem vill itne vara som eva eller macgyver?!

2007-10-23 @ 11:32:50
Postat av: Elin

Nu har jag hittat hit! =)

2007-10-23 @ 18:19:20
URL: http://eliste.blogg.se
Postat av: lyol

yey! välkommen

2007-10-23 @ 20:44:18
Postat av: Tomas

Okej, jag köper det. Däremot är jag lite tveksam till att du jämför henne med MacGyver. Någonstans tycker jag att det är att häda! Inget fel med Eva, men Mackan är ouppnåelig. Så är det bara!

2007-10-24 @ 11:22:59
URL: http://pluppfisk.webblogg.se
Postat av: lyol

nja. alltså. det känns ju som så att amerkia har ju alla dom stora förebilderna och vad svenskarna än kommer på så blir det ju aldrig riktigt lika bra. som osten på pizzorna som aldrig får till den där riktigt trådigheten och mycket mer. alltså känns ju eva lite som sveriges svar på mackan. eller kanske hajk. fast hajk är itne lika bra som eva.

2007-10-24 @ 16:03:38
Postat av: Tomas

Jag börjar sakta, sakta tappa respekten för dig... Påstår du, på allvar, att Hajk inte är lika bra som Pyssel-Eva?! :O

Men vet du vad som är läskigast av allt? Att Pyssel-Eva och Hajk-Bengt är rätt lika?

2007-10-24 @ 19:23:11
Postat av: lyol

alltså. mitt problem med hajk ligger ju i att dom använder sig av så äckliga barn i signaturmelodin. i björne så är det ju bara björne. jag tror det är därför jag gillar eva bättre. även om jag gillade hajk. fast jag har alltid tyckt att min pappa var bättre än bengt. min pappa kan allt. och han lärde mig. så.. jo, jag gillar eva bättre

2007-10-24 @ 20:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0