Where is my mind

ok. först måste jag spy lite galla över den där jävla reklamen för kellogs allbran eller hur det nu stavas. kelloggs allbran med FIBER. så det finns alltså en enda fiber i hela jävla paketet? är det bara jag eller heter det inte FIBRER när det är i flertal? eller? det måste det ju göra. som det är nu så säger dom att det är en fiber. fast utan en. utan den har fiber. men det funkar ju inte. skitstörande!

min fläkt är den sämsta någonsin. allt kommer in i lägenheten. så nu har jag ännu en grej som jag ska klaga på hos fucking jävla (
valfritt könsord insätts här) bostaden.
1. mittentvättmaskinen stänger av sig själv mitt i tvättprogrammet så man får smutsig blöt tvätt i överraskning när man kommer ner för att torka allt. det har nu hänt ca. 3 ggr.
2. torkskåpen stänger av sig själva när tvätten är ljummen för att dom inte fattar att värme inte är samma sak som torrt.
3. det luktar avlopp i omgångar inne på min toalett.
(och nej, det är inte efter det att jag har besökt den...)
4. fläkten.
jävla
(valfritt könsord) bostaden!

med dom här sakerna sagda måste jag ändå tillägga att jag är ovantligt glad nu för tiden. lite ensam men glad. alltså inte ensam att jag saknar vänner men i och med att inneboenden flyttade ut så blev det mycket lugnare i lägenheten och nu vill jag hem till mina mysiga föräldrar och kramas. jag saknar min familj. men det är inte så farligt. har saker att sysselsätta mig med.

något som får mig på extra bra humör är när dom piffiga brudarna
(ni vet alla hur dom ser ut) kommer och försöker gå i nedförsbacke med sina klackstövlar som inte har några räfflor på sulan what so ever. helfestligt att se på dom när dom halvspringer på isen som små bambi wannabees. helfestligt i tell ya! fast det är faktiskt festligt oavsett vem det är som halkar omkring men det är lite extra festligt när personen i fråga har ansträngt sig bara för att se bättre ut än alla andra. lite benny hill humor nästan.

har också börjar uppskatta minusgraderna eftersom isen inte är lika hal lägre. när det är plusgrader så är det alltid sådär äckligt halt att det knappt går att röra sig, allra värst när det är ett lager med snö eller vatten ovapå. livsfarligt. men när det är minusgrader s är det istället en sån där sträv halka som inte är lika lurig. jag gillar den sträva halkan. det gör mitt liv så mycket enklare. speciellt då jag inte har pengar att köpa ett par vinterskor utan måste springa omkring i mina vår och sommarskor.

har dessutom kommit på det bästa uttrycket någonsin. det är väldigt skönt att säga och det gör att man aldrig behöver stå för något man säger. helt fantastiskt. och vilket är då uttrycket? jo, det är: därmed inte sagt... me älskar it. jag gillar det så mycket att jag från och med nu ska ha med det  alla tentor och hemuppgifter jag skriver. ska även försöka att få med det minst en gång i det jag ska göra i helgen. samt i sigrells tenta som är nästa vecka
?(har ärligt talat ingen aning med det visar sig alltid.)

i måndags så kom jag som vanligt på att den här veckan skulle bli en sund en så istället för att gå på det vanliga pumppasset så tog jag och malin en promme till maxi där jag köpte kakor, ostbågar(den goda sorten), fluff och lite godis. på tisdagen blev det lite kondition men det var så tråkigt så jag orkade bara en halvtimme innan jag började lägga märke till att alla luktade äckel och gick. fikade med elin på kvällen. malte var helt galen. ska nog försöka göra ett ryck i morgon på stepmuskel eftersom min tänkta sundhet gick och tokdog.

image10
fluff är marshmallowsmet på burk. hur gott som helst. kan framkalla enorm mätthet och smått illamående vid överdriven konsumtion. men det är det värt!

f.ö. så är jag verkligen jättedålig på alfapet och betapet. men nu jävlar ska jag träna så jag kickar ass snart. första omgången kom jag näst sist och andra kom jag näst först. det känns som om a-k, ylva, robin och tomas alla har grymt mycket bättre ordkunskap än vad jag har. men som sagt. träna! ska nog önska mig SAOL i julklapp så jag blir oövervinnerlig.

nu natt och i morgon gruppmöte.
bon nuite!


Where is my mind - Pixies

Kommentarer
Postat av: Tomas

Recension av blogginlägg:

Ett bra inlägg med mycket igenkänningshumor, vilket alltid är ett tacksamt ämne. Flytet och styckeindelningen är god, och jag kan ha överseende med att du inte använder stor bokstav efter punkt eftersom jag antar att det är ett stilistiskt medvetet drag. Mycket fint!
Fluff-bilden livar upp inlägget och gör att det inte bara blir en massa text - även om texten är bra, kan det bli lite enformigt med bara text. Pluspoäng i kanten!
Kellogs allbran med fiber-reklamen har jag missat/inte tänkt på, men om det stämmer så är det antingen världens dummaste reklam eller världens dummaste produkt, ungefär som reklamen för Billy's Pan Pizza, vars slogan lyder "Fett med fibrer". Hur nyttigt det låter ska vi inte gå in på.

Sammanfattningsvis är det en bra, lättillgänglig och rolig text, och jag tycker att du skötte ditt uppdrag om att skriva ett inlägg med bravur. Tack för trevlig läsning! Dock vill jag dra av lite poäng för att du nämner dina placeringar i Alfapet-matcherna, men inte nämner någonting om att JAG vann båda två matcherna. Lite dålig stil, jag förtjänar lite beröm faktiskt!

Betyg: 4 fibrer av 5 möjliga.

2007-11-16 @ 14:40:34
Postat av: lyol

hahahaha! oj, förlåt tomas. självklart ska du hyllas som den hjälte du är! ja, saknaden av stora bokstäver efter punkt är ett medvetet drag. och den mest ulitmata slogan kanske hade avrit fett med fiber...

2007-11-16 @ 15:48:49
Postat av: Angelica

Min sambos mamma säger "All Brain".
Dom äter "All Brain" till lunch varje dag på hennes jobb.

ROLF eller hur det nu var... :P

2007-11-20 @ 16:23:30
Postat av: lyol

hahaha! fan vad läskigt det skulle vara omd et fanns flingor på hjärna. undra hur man skulle kunna få det krispigt

2007-11-20 @ 23:33:25
Postat av: Angelica

Jopps, rätt så läskigt skulle det vara.
På högstadiet så kunde man få kycklingkörrbullar på min skola ibland. Det såg ut som små hjärnor. Och ingen vågade smaka. Och om nån vågade smaka så blev dom utfrysta.

Ang. All Brain, så uttalas det på norrbottniska: All (som i alla- a) och Brains (bräjns).

Jodu. ^^

2007-11-21 @ 09:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0