Me and my big ideas

var i kön på ica förut ikväll vid kanske 7 tiden. framför mig står 3 personer och bakom mig är standardlånga fredagskön. när bruden bakom mig har stått i kön i 30 sekunder börjar hon sucka och stöna för att så tydligt som möjligt visa att hon tycker att det tar för lång tid. efter 30 SEKUNDER! PÅ EN FREDAG! vad fan ahde hon väntat sig?! ibland blir jag verkligen konfunderad över folk och deras problem. spciellt när dom känner att dom behöver visa och gärna ta ut sin puttiga frustration över alla andra. gah! det är sånt som kan förstöra en hel dag.

kommenterade nyligen i en blogg om vad mina köra syskon utsatte mig för när jag var yngre bara för att dom kunde. så kan ju lika gärna skriva det här med för tusan. så,

tips på vad man kan göra mot sina småsyskon för att själv få ett bekvämare liv
1. när dom är rikigt unga kan man lura ifrån dom godis på väldigt enkelt sätt. säg bara att dom FÅR en godis av dig om du kan ta x- antal av dom. det finns faktiskt inget barn som kan motstå tanken på att FÅ godis. och när dom väl inser att du har tagit deras 10 bitar mot en enda så är det redan försent. men jag kan också säga att det bara funkar ca 3 ggr...

2. vid längre bilresor så se till att lura i barnet att polisen är utanför och att man bara får sitta t.ex. 3 pers
(antalet kan variera efter syskonskara och behov av bekvämlighet) i baksätet så han eller hon måste sitta på golvet. när det yngre syskonet frågar om dom är borta så svara nej. det funkar i minst 4 timmar, jag lovar.

3. ljug så mycket du vill om det gagnar dig. dom har ändå ingen chans att kolla upp alla fakta.

4. eftersom småsyskon verkligen ser upp till sina äldre syskon kan man få dom att göra väldigt mycket utan att ifrågasätta. som att gå ärenden och passa upp på en.

ok, det var faktiskt allt jag kan komma på just nu men det finns definitivt mer.

i alla fall så verkar det sopm om alla mina lägenhetsprojekt håller på att gå åt helvete. jag som hade så många fina planer på vad man kunde göra för att få det fint här. men jag har itne lyckats hitta någon krukagrej till mina ljusblommor. den bild som jag äntligen hittat till min vägg blir inte riktigt som jag tänkt samt att det tar mycket längre än vad jag hade planerat. så nu sitter jag med en massa hål i väggen varav hälften har en nål i sig. inte så snyggt. inte heller kommer jag hinna få upp alla bilder i sovrummet utan det kommer se ut som en lagerlokal ett tag till.

image9
en john bauer (om det är så det stavas) bild som jag ska ha upp i sovrummet över skivhyllan.

i morrn blir det städ till bristningsgränsen samt omflyttning av möbler. jag tror det kommer ta en evighet att få klart. sen blir det fest. jag tänkte att en bra idé nu när jag äntligen har fått min lägenhet för mig själv så ska jag ha sönder den totalt med en fest. jag misstänker att det kommer bli väldigt många men vad tusan. kul lär det ju bli i alla fall. verkar som om nästan alla i klassen ska komma och nästan alla har med sig minst en vän.

nej, nu blir det dags för natt. måste ju upp och piffa till hemmet och mig själv i morrn.
over and ut

f.ö. inneboenden är ute nu. jag är glad!


Me and my big ideas - Tears for Fears

Kommentarer
Postat av: Tomas

Bra tips! Tyvärr kom de lite för sent för att jag verkligen ska kunna utnyttja det.

Jag och min äldre syster anna spelade monopol med vår yngre syster jenny, och det blev lite segt. Då föreslog jag och Anna att jenny skulle alla pengar
i hela spelet, om vi fick alla gator och ha hotell på dem. Jenny blev överlycklig, och sen vann vi. På så sätt tjänade vi alla på det, fram tills att Jenny insåg att hon var lurad. Men det tog ett ganska bra tag...

2007-11-10 @ 12:00:21
Postat av: lyol

hahaha! snyggt. jävla storasyskon.

2007-11-10 @ 14:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0