I'm a wild light blinding bright

så, var ju meningen att jag skulle skriva tenta. istället har jag diskat, damtorkat, damsugit, våttorkat och gått ut med groteska mängder sopor. och efter allt deta så luktar det MAT i min lägenhet. jag vill ju att det ska lukta rent! det är ju därför man använder rengöringsmedel.

i alla fall, i morrn ska tentan vara inne och jag har inte börjat ännu. varje gång det är något sånt här som ska göras så blir jag lika impad av min fantastiska framförhållning. jag är fantastisk. 

håller på med min fågel som ska upp på väggen men som med alla annat jag gör så blir det inte riktigt som jag tänkt mig.  nu har jag en halvfärdig ful fågel på väggen samt otaliga hål så även om jag skulle vilja så kan jag inte ta bort den. grattis jo-hanna!

image12
orginalbilden, man ser ju att den har potential

image13
fågeln ritad i sträck på papper. ser ju fortfarande ut som om den skulle kunna funka

image14
fågeln på väggen. en sån total flopp. fan!

i morrn kommer i alla fall andy upp igen. ska bli kul. en hel vecka ska han stanna i alla fall har han sagt, så nu jävlar ska det bli filmhäng tills jag spyr. hoppas att det blir längre. sen är det bara någon vecka eller två tills jag drar till min bror i tyskland. yey!

jag har i alla fall kollat igenom typ alla one tree hill avsnitt nu. jag är en sucker för high school drama! helt underbart. men en sak som man faktiskt kan säga till deras försvar är att dom har grymt bra musik.
(även om jag var det förr så är jag inte längre kär i typ alla i one tree hill... till mitt försvar måste jag ändå säga att jag alltid är kär i minst en i varje serie jag följer, och det är många.)

image11


men andra ord har jag för tillfället en av dom mest ultimata låtlistorna just nu på datorn. seriöst. jag är allvarlig. jag är medveten om att detta händer så pass sällan att man inte riktigt kan tro det. men lyssna på dom. låtarna är väldigt bra. jag säger 10 här. och man kommer inte ångra sig om man tar hem dom och lyssnar på dom.
1. stay away - the honorary title
2. running up that hill - placebo
3. times like these - foo fighters
4. paper planes - m.i.a.
5. us - regina spektor
6. fair - remy zero
7. non-beliver - la rocca
8. they - jem
9. commercial for levi - placebo
10. samson - regina spektor
och nej, det är inte så att låtarna ligger i braighetsordning...

nu blir det tv och sen lite rengöring av själv.
over and out.

förresten, grattis mamma på 62 års dagen!
(inte för att hon någonsin skulle läsa men i alla fall. inte för att hon inte vill för det vill hon nog, men adressen är för henne okänd.)


Times Like These - Foo Fighters

Kommentarer
Postat av: linnea

fina bilder!

2007-11-22 @ 22:12:41
URL: http://ping.blogg.se
Postat av: lyol

tackar.

2007-11-22 @ 22:19:15
Postat av: Tomas

Om jag blundar och inte låtsas om att du ser på One Tree Hill så är du ändå en bra tjej. Fågeln kommer säkert bli bra också!
Och visst är det störande om det inte luktar rent? Det förtjänar man! Ungefär som att någon går på toaletten och gör tvåan typ fem minuter efter att man precis städat den.
Nu är klockan 00:25 och jag har inte ens börjat skriva på hemtentan som ska in imorrn. Trevligt med msn-häng då!

Och till sist: grattis jo-hannas mamma!

2007-11-23 @ 00:26:03
Postat av: lyol

hahaha, jag tror min mamam skulle tacka så ycket. jag ska hälsa henne grattiset nästa gång jag pratar med henne. alltså om typ 3 dagar.

jag är inte bara en bra tjej, jag är en stalker också som du stalkar. ;) det här är början på en grym vänskap! (grym menat som bra)

klockan är 00:54 och jag har ett stycke kvar av den uslaste tentan någonsin och vill inget hellre än att hoppa in i duschen och sen sova. jag döööör!

2007-11-23 @ 00:55:58
Postat av: Tomas

Haha, bäst för dig att du kommer ihåg att gratta då ;)

Såklart, vänskap ska bygga på stalking, inget annat! Du har väl sett kameran jag monterat vid en av nålarna på fågeln framför dig?

klockan är 01:00 och jag har skrivit massor av ord... i din blogg.

2007-11-23 @ 01:00:36
Postat av: lyol

hahahahahahahahahaha! jag är alldeles för trött för det här. jag gillar dessutom att vi har ett samtal här samtidigt som vi har ett på msn. det är stalkning på hög nivå!

klockan är 01:05 och jag tycker det är tusen gånger bättre med msn och lyssna på kick ass bar musik än vad det är att skriva tenta

2007-11-23 @ 01:07:03
Postat av: Tomas

Tyst! Du skulle ju inte avslöjat oss! Ingen visste ju att vi msnade, bloggkommenterade och skrev hemtenta på en och samma gång, men nu är det ju offentligt! Skämmes!! Fast ja, absolut, det är stalking, helt klart. Vi kan det där!

Klockan är 01:09 och jag kom just på att jag ska byta fråga, det vill säga börja om från NOLL och jag är världens uslaste människa men lyssnar på världens bästa musik. Eller, nåja. Jag lyssnar iaf.

2007-11-23 @ 01:10:12
Postat av: lyol

jag är typ klar nu. jag tror jag är snabbast i världen igentligen. fast sen är ju resultatet uingefär samma som jag har sagt har varje tenta jag skrivit. "det här är nog det sämsta jag någonsin skrivit". undra vad lärarna tycker om en eftersom det bästa man gjort under sina 2 år svenska uppenbarligen skrevs på den första tentan man fick...

2007-11-23 @ 01:25:23
Postat av: Tomas

Ditt as, som sviker mig så tidigt. Nåja, jag börjar se ett ljus i tunneln (som förstås kan vara ett tåg) så det ska nog gå bra.
Haha, ditt resonemang verkar klokt. Iofs borde väl det allra bästa isåfall vara alla A:n och andra bokstväer man fick skriva i ettan på lågstadiet?

2007-11-23 @ 01:40:36
Postat av: lyol

mm.. du skulle bara veta vad fint jag skrev på lågstadiet. hade den snyggaste handstilen ever!

2007-11-23 @ 16:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0