But I'll wait for the day you will see

måste nog säga att det här har varit en av de mest meningslösa dagarna i skolan hittills. första gången det hände så är det ju förståeligt men nu har det hänt i alla fall 3 ggr. vad är det då som hänt? jo, kursinformation där kursen går ut på att skriva en uppsats. så till introduktionen är det 2 timmar avsatt tid. det första som händer är att vi får ett litet blått häfte. sen ska vi gå igenom det lilla blåa häftet. gemensamt. och helt ärligt så känns det så onödigt att man hellst bara vill spy. för det första så står precis allting som lärarna säger i häftet. och vi kan läsa. jag lovar. en annan grej är att det känns lite dumt att ha en genomgång i hur man skriver en uppsats när vi har gjort det några gånger. och vi ska dessutom bli svensklärare. kan vi det inte vid det här laget så är det något allvarligt fel. på riktigt. fast sen så väger kerstin upp det hela. hon rockar. jag ska bli som henne när jag blir stor.

i alla fall så har jag besök den här veckan. hur bra som helst. dock så blir man väldigt pank eftersom man faktiskt måste anstränga sig när det kommer till mat. man kan liksom inte bara ta en macka när man blir hungrig utan måste som laga mat.

något utav det bästa ever måste nog ändå vara brevet jag fick idag. det var från bostaden. det stod att jag kunde vänta mig en hyreshöjning i januari. men jag kan ju vara lugn. den här gången kommer dom bara höja med max 200/månad. i augusti eller när det nu var så var det ju 250 som dom höjde. så, totala hyran efter höjningen kan alltså komma att bli 4500. oc då har jag alltså mitt studielån att leva på. visserligen får jag bostadsbidrag men i alla fall. och ja, jag bor i en STUDENTlägenhet. uppenbarligen så uppskattar dom inte människor som bor själva i en tvåa. men vad ska man göra när köerna är för långa för att få en etta och man helst inte vill kasta bort sina 2 år eller mer på ett studentrum. gah! varför?!

i morrn blir det häng här med elin, malte, tomas? och sofia? och ylva? och anders. det blir film. jag har köpt 4 nya nu. försökte hitta pans labyrinth eftersom den är så himla fin men den fanns inte där än. men ska nog köpa den i december så fort det är efter jul. 

nu ska jag tracka tomas så han komemr till datorn och spelar betapet med mig. 
över and ut.  


You Can't Say No To Me - Tiger Lou

Kommentarer
Postat av: Tomas

Haha, jaa, man kan ju hoppas att vi efter snart 2 års svenskutbildning kan läsa istruktionerna, samt att vi vet att man faktiskt måste ha källhänvisningar i en rapport. Vi e´ juh inte helt kazza på att skriva svennska å staava å sådär såm mann kann tro.

Nu är jag vi datorn och betar. Jag och Sofia kommer imorn, tjohej!

2007-11-26 @ 20:06:02
Postat av: lyol

yeah! dåå bliré film som tusan1

2007-11-26 @ 20:39:27
Postat av: Elin

Jo jag hoppade också av glädje när jag fick det brevet från Bostaden. Hurra!

2007-11-26 @ 21:25:02
URL: http://eliste.blogg.se
Postat av: Angelica

Borde jag känna mig ledsen om vi inte fått nått brev än?
Vi får aldrig brev.
Bajs.

2007-11-26 @ 23:47:45
Postat av: lyol

mm.. bostaden älskar vi alla. det är alltid sånna glädjande besked man får.

ja, angelica, du borde typ gråta eller nåt. eller minst vara väldigt deppig..

2007-11-27 @ 15:20:25
Postat av: Tomas

Ännu en av de mest meningslösa dagarna i skolan idag - jag fick inte ens mina krampengar.
Vi har inte heller fått något brev, vilket är konstigt, för vi bor ju också på histan? *snyft*

2007-11-27 @ 16:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0