an educated example of intelligence

hur tidigt får man gå och sova när man är vuxen? jag har brukat satsa på att klockan måste vara minst 9, men är det verkligen jättekonstigt om man går och lägger sig 8? jag är helt sjukt trött. tänkte vila lite vid tre men då blev jag uttagen på promenad och nu är jag i den där jobbiga tiden när det är för sent för att vila en timme men way för tidigt för att gå och sova på riktigt trots att varenda del i min kropp skriker efter sömn. för om jag lägger mig nu så får jag sova i lite mer än 12 timmar. 12 härliga timmar sömn. jag älskar att sova. det bästa är nog när man vaknar tidigt på en helg och inser att man får sova hur mycket mer som helst. sådana dagar är dom bästa.

i alla fall. jag har sett lite serier så jag har inte riktigt haft tid med det här att skriva. men nu har jag sett allt för idag samt börjat effektiviserat mitt serietittande till att aldrig bara se serier utan hela tiden även göra något mer. alternativt så spolar jag väldigt mycket, på det sättet så får man handlingen och dom viktiga delarna men slipper allt jobbigt tjafs runt om. jag har även lyckats se hela prison break förra veckan. tidigare hade jag bara sporadiskt sett 3:de och 4:de säsongen men nu förstår jag hela grejen med serien. 1:a säsongen är ju grym. har även hittat en ny serie, eller ny och ny, men ny för mig. såg den igår, united states of tara. helt ok. 30 min för varje avsnitt och det finns bara 12 än så länge. 

jag är ledsen tomas men det blir ingen genomgång av serierna för det är för många. räknade ihop dom för någon månad eller två sedan och insåg att jag totalt följer väldigt många serier. vissa har uppehåll och några är klara så just för tillfället är det inte så många men totalt blir det mycket. det bästa är att dom alla finns på ninja. samt dom nya filmerna. söweet. har dock insett att jag numer har noll tålamod för reklampauser på vanliga tv:n. kollade på transformers i lördags och trodde att jag skulle få tuppjuck när det blev reklam-nyheter-reklam. världens längsta paus. samma sak igår när shooter gick.

min systerdotter har sagt sin första mening, eller ja, tre sammanhängade ord.
hennes mamma frågade om hon ville ha mer välling och hon svarade: nej, mer kaka. dom hade också haft maskerad på hennes dagis och jag fick det här meddelandet från min svågers syster som är där på besök:


Vi hade ungefär världens sötaste tjeja på besök här imorse. Hon skulle på maskerad på dagis och har en väldigt påhittig mamma, och blev en nyckelpiga.

(fast det var ett jäkla liv innan den kom på. Men efter lite napp-, halsbands-, och solglasögonmutning fick den sitta på i alla fall i fem minuter.)

japp, jag gillar speciellt solglasögonen. väldigt små kan jag även avslöja då jag var tvingad att ha dom på mig i bilen då vi åkte från göteborg till stockholm i somras.

och, till sist, för alla som ville veta: min första visdomstand har kommit fram så pass mycket att det inte längre är någon molande värk utan bara då jag råkar tugga på fel sida. tyvärr så råkade jag bita mig i kinden i går natt så det gör ändå ont. men inte i tanden, det är alltid en bonus.

bara två timmar kvar innan vuxna får gå och sova, awesome!
som avslutning så blir det något jag smyghörde på lektionen av dom som satt bakom mig. någon hade tydligen fått en skogshuggarmundering av sin pappa som ville att han skulle bli skogshuggare. den ena kallade munderingen för "skogshuggarblus". det är nog mitt nya finaste ord. skogshuggarblus.
sov gott. 



So Human - Lady Sovereign


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0