We sure are cute for two ugly people

dagens, veckans, månadens och årets fråga: kan man bli skengravid för att man har en handledare som är mega gravve samt att ens syster är i samma sits? samt att typ alla av kvinnokön på draggen verkar bli gravida. det är typ magar som pluppar upp överallt. eller som angelica sa häromdagen "det är nog något som går". men hur som, ju mer jag ser gravida människor desto mer börjar jag inse att min egen hållning blir sämre och sämre. värst är det ändå på morgonen när man precis har ställt sig upp när man står och putar med magen och typ håller händerna i den typsika gravidposen(på sidorna fast ganska långt ner och mer mot ryggen som stöd). eller när man står inför klassen och man helt plöstligt inser att man typ har värtsa putmagen och på ett väldigt omsidigt sätt försöker släta över det hela genom att typ sträcka på sig och sen sätta sig ner eller nåt. det hela kommer ju inte bli bättre av gårdagskvällens film.

var hos elin igår och såg en grym film. juno. jag har länge varit emot den och misstänkt att den egentligen suger men efter rekommendationer från mer än en person kände jag att det var dags. som grädde på smöret så sa även en elev till mig i veckan att jag var lik hon i filmen. han sa dock inte vem av alla "hon" jag var lik. det finns ju liksom några att välja mellan. så här i efterhand när jag sett den måste jag säga att eleven förmodligen är blind. eller i alla fall har ett seriöst brytningsfel eller nåt. för när jag såg den så var den enda jag kunde se mig själv likna styvmamman. och jag vägrar vara lik en 50+ skådespelerska. hur grym hon än må vara i filmen. men hur som så är filmen hur bra som helst. jag och elin satt och grät i soffan för att den var så fin.

det bästa med film var nog ändå det grymma soundtracket. det var som att uppleva slutet på högstadiet/början på gymnasiet all over again. the moldy peaches och belle and sebastian. och duetten i slutet har länge varit min favorit med modly. nostalgi till tusen.

jag har även kommit på att jag verkligen måste skaffa en hamburgertelefon. för hon i filmen hade en. och bert har en. så ja, jag vill också ha en. dom är ju så grymt snygga.

image38
vi vet ju alla hur cool hon är

image39
om jag hade en sån telefon skulle jag lätt vara lycklig. kanske tillochmed skaffa ett abonnemang. man vet ju aldrig. konstigare saker har ju hänt.

i alla fall, praktiken går hur bra som helst. jag kommer bli en sån jävla bra lärare.

annars så har jag besök av min vän andy. han har typ lagat min dator. det är bra att ha vänner som är grymma på dator. eller ja, den är ju inte lagad men jag kan göra saker på den nu utan att den dör.

i kväll blir det kanske film hos sofia fast tröttheten är på topp så jag får se hur mycket jag orkar.

nu blir det lite datorfix och lite serier.
over and out.


Anyone Else But You - The Moldy Peaches

Kommentarer
Postat av: Suffe

Haha, jag gillar att mitt och Tomas hem numera refereras till som "hos Sofia". Det betyder att jag lyckats med min ondskefulla plan att ta över alla Tomas vänner...MOAHAHAHAHAHAHAHA!!
Jag är ett evil genious minus the genious ;)
Ses imorgon! Kram!
P.S. Jag vill för övrigt också ha en hamburger phone...var kan man köpa dem, tro? En korv med bröd-telefon hade förresten också varit OK i nödfall, jag är inte den som är den. D.S.

2008-02-24 @ 21:59:38
Postat av: lyol

hmm, för mig funkar det bara med en hamburgare. och inte för att vara sån, men det avr ju bara du som var hemma. då kan man ju inte slänga in tomas namn ju, då tror ju folk att han också var med. :)men som sagt, ska det vara så ska det vara en hamburger! yeah!

2008-02-24 @ 22:18:30
Postat av: Suffe

OK, that makes sense (både det där med Tomas frånvaro och hamburgaretelefonen). Men jag lever på lögnen ett tag till...iallafall tills Tomas kommer hem igen om en vecka :P

2008-02-25 @ 22:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0