My eyes need to rest from this light and sleep well at night

så var man klar då. japp, sista skrivet på det här. nästan i alla fall. och ändå, ändå lyckas jag inte sätta igång ordentligt förens i sista sekunden. lite anteckningar och sådär hade jag ju. men inte någon helhetbild. så hur spenderade jag gårdagen då?

jag planerade att gå upp tidigt och börja skriva så jag gick upp vid 12. jag tänkte vara ambitiös så jag satte mig vid datorn och läste lite bloggar innan jag tokfastnade i ett apspel. jag varvade apspelet en gång och sen gick jag och åt. men nu var i alla fall planen helt klar. efter oc, då jävlar. så efter oc varvade jag spelet ännu en gång(
det var inte riktigt lika tillfredsställande andra gången...). sen skrev jag(trumvirvel) 3 rader, alltså en mening som jag inte ens fick till ett slut på. sen var det ncis till vilken jag hinkade i mig kaffe och åt chokladbollar eftersom insiktsfulla jag insåg att det skulle bli en lång natt. sen skrev jag(trumvirvel nr2) 100 ord! sen blev det medium och till detta förärades jag med lite magont eftersom insiktsfulla jag inte riktigt insåg att kaffe(starkaste jag gjort hittills) och väldigt mycet socker på en halvtom mage och som dessutom inte riktigt har kaffevanan inne oftast leder till just magont. efter medium skrevs ungefär 200 ord till. nästan halvvägs där alltså. sen blev det paus för bones(man måste upprätthålla en viss livskvalité med det dödligt jobbiga schema jag har...) sen skrev jag lite till, varvade apspelet ännu en gång(tredje gången är det ganksa tråkigt, fast ljudet när ballongerna går sönder är fortfarande lite roligt..). sen skrev jag klart det. 

så vad gjorde jag inte igår?

jag har inte städat, inte diskat, inte tvättat och absolut inte sovit. eller jo, 3,5 timma. känner att jag börjar bli lite ryckig nu. ska snart gå till skolan och lämna in och sen hem och sova lite.

i andra fall så har andy nu åkt hem. samma känsla slår mig varje gång som jag haft besök och det är att det är en väldigt stor lägenhet jag bor i och direkt efter känns den onödigt stor. men den är ganska fin, eller kommer att bli i alla fall. ska bara få lite pengar först. men den har potential, tänk bara om bostaden lät folk fixa lite i dom så dom inte ser ut precis som alla andra. det hade ju varit en hit.

på tisdag bär det av till stockholm för att sedan fortsätta vidare till tyskland på torsdag med systrarna och svågern för att hälsa på brodern och svägerskan över helgen. kan bli bra även om ekonomin förutspår att jo the hanna inte kommer vara särskilt aktiv i köpsituationer. hon hoppas också att maten inte blir alltför dyr. fast det är kalrt, julklappar får man ändå handla den 21:a så...  

så ikväll blir det häng hos tomas med glögg/julmust, något chokladigtkakigt och film. kommer bli sweet. sen får jag väl fixa här hemma så det är rent när jag drar. julpyntet består fortfarande i 4 röda jullgranskulor som jag inte fått upp än. dom kostade typ 20 kronor på rusta. men eftersom ajg inte har något annat pynt så ser det väldigt fult ut vart jag än försöker hänga dom, speciellt när jag inte har en julgran. dödsstöten kom ändå när mamma skrattade då jag berättade om mitt julpynt.

i alla fall så SKA fågeln bli klar i morrn. det här börjar bli löjligt, samt att en vän ville låna overheaden över jul. ja, jag ahr en overhead hemma och nej , det är inte för att öva på lektioner eller så. det är bara för att jag ska få utlopp för mina högst tvivelaktigt estitiska småryck. 

nu skola, sen natt.
glad påsk 


Lead Me Into The Night - The Cardigans


Kommentarer
Postat av: Tomas

Haha, alltså, ap-spelet 3 ggr? Jag trodde själva grejen med det var att när man väl klarat det en gång så "vet man hur man gör" och då är det inte så skoj längre? Fast jag förstår dig, när man skriver tenta så... ge dig på de andra ap-versionerna dock, ny utmaning!

Vi ses ikväll och lycka till med fågeln!

2007-12-07 @ 11:06:36
Postat av: Elin

Hahahahaha, vilken jävla tur att jag aktat mig för apspelet! Med mina speltalanger ksulle det ta minst två veckor innan jag klarat första banan och hur skulle det då gå med alla tenor, rester och uppsatser! Se bara hur det gick igår/inatt! Kring fyra började jag meka med skrivaren som vägrade
fungera, tyckte av någon anledning att jag var pigg och alert nog till att förstå dylika tekniska ting. Det var jag. Inte. hehe. Vinkar till Tomas o Sofia från tant E! Pöss!

Postat av: lyol

tomas: jag vågar itne riktigt spela dom nyare ersionerna för om jag inte vinner då så komemr jag bli jätteledsen.

elin: japp, soelet ledde till att jag satt uppe till typ 6 innan jag avr klar. ingen megabra idé från min sida...

2007-12-08 @ 02:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0